Орчин цагт компаниуд технологийн давуу талыг ашиглан өрсөлдөх чадвараа сайжруулж, үр ашгаа нэмэгдүүлэхээр бизнесийн цоо шинэ загваруудыг бий болгож, эрс өөрчлөлт, шинэчлэлтийг хийдэг боллоо. Өөрөөр хэлбэл технологи гэдэг зүйл тоглоомын дүрмийг өөрчлөх боломжийг олгох болов. Энэхүү дижитал хувьсал нь бүхий л салбарт өөрчлөлтийг авчирч байгаа бөгөөд тэр дундаа медиа, банк санхүү, харилцаа холбоо, худалдааны салбаруудад жинтэй нөлөө үзүүлж байгаа билээ. Өнөөдөр бид байгууллагууд дижитал шилжилтийг яагаад хийх ёстой, яаж хийж болох талаар сонирхолтой агуулгыг хүргэж байна.
ДИЖИТАЛ ШИЛЖИЛТИЙГ ТАЙЛБАРЛАХ НЬ
Дижитал хувьсал гэдэг нь аналогиос дижитал технологи руу хийж буй энгийн нэгэн шилжилт биш бөгөөд “Transformation” буюу “Хувьсал” юм. Бизнесийн байгууллагын хувьд хүргэж буй бүтээгдэхүүн үйлчилгээ, бизнес загвар, дотоод процесс гээд бүхий л түвшиндээ уламжлалт арга барилаас салж, шинэ арга барилыг эрэлхийлэх нь энэ хувьслыг хэрэгжүүлэх үндэс суурь болно. Өнөөдөр технологи экпоненциал хурдаар өсөж байна. Тодруулбал, Муурын (Moore’s law) хуулиар процессын хүчин чадал 19 сар тутамд, Баттерын (Butter’s Law) хуулиар холболт, дамжуулалтын хурд 9 сар тутамд, Крайдерын хуулиар багтаамжийн хүчин чадал 16 сар тутамд хоёр дахин нэмэгдэж буй. Тийм ч учраас энэхүү хурдыг уламжлалт бизнесийн хөгжлөөр гүйцэх боломжгүй юм. Харин энэхүү орон зайн дээр технологийн боломжийг онцгой санаануудтай хослуулсан стартап компаниуд хүч түрэн орж ирсээр байгааг бид мэднэ. Өөрсдийн гэсэн нэг ч машингүй “Uber”, нэг ч зочид буудалгүй “Airbnb”, нэг ч кинотеатргүй “Netflix” зэрэг компаниуд цоо шинэ бизнесийн загварыг гаргаж ирснээрээ дэлхийн хамгийн үнэ цэнтэй компаниудын жагсаалтад багтаад байгаа билээ.
Гэхдээ дижитал хувьслын гол зорилго нь технологи хүчийг нэмэгдүүлэх гэхээсээ хэрэглэгч, үйлчлүүлэгч төвтэй бодлогыг баримтлах явдал байдаг. Uber, Airbnb, Netflix гэдэг компаниуд урьд байгаагүй технологийг ашигласан гэхээсээ хэрэглэгчдэд хамгийн таатай, тавтай байх үйлчилгээг технологийн туслалцаатай хүргэсэн юм.
БАЙГУУЛЛАГАДАА ДИЖИТАЛ ШИЛЖИЛТ ХИЙХ 4 ШАЛТГААН
1. Хэрэглэгчдийн хүлээлт
Технологи өндөр хөгжсөн өнөөгийн нөхцөлд бизнесийн байгууллагууд хоцрогдсон арга барил, технологиор ажиллах нь хэрэглэгчдэд огт таалагдахгүйг санаарай. Тэд шаардлагатай бүх мэдээллийг авдаг, хаана хэн яаж үйлчилдгийг мэднэ.
2. Байгууллагын үр бүтээмж
Дижитал шилжилт хийсэн байгууллагууд цагийн бүртгэл, хүний нөөцийн систем, цалингийн тооцоолол зэргээ хялбар автоматжуулж, өөрсдийн нөөцийг үндсэн бизнестээ бүрэн төвлөрүүлэх боломж бүрдэнэ.
3. Мэдээллийн аюулгүй байдал
Технологийн хөгжлөөс улбаатай мэдээллийн аюулгүй байдал нь өнөөдөр иргэд, байгууллагуудын хувьд амин чухал зүйл болсон. Тэгвэл дижитал шилжилтийг хийсэн байгууллага дотоод мэдээлэл, өгөгдлөөс эхлээд харилцагч, үйлчлүүлэгчдийнхээ мэдээллийг найдвартай хамгаалдаг болно.
4. Хамтын ажиллагаа
Өнөөгийн хурц өрсөлдөөнт бизнесийн орчинд компаниуд салбарын бусад байгууллагууд, түншүүдтэйгээ хамтран хэрэглэгч, үйлчлүүлэгчийнхээ хэрэгцээнд нийцэх бүтээгдэхүүн үйлчилгээг гаргадаг болжээ. Дижитал шилжилт нь хамтын ажиллагааны хүрээнд үүсэх технологийн хүндрэлийг арилгаж, үр ашгийг нэмнэ.
эх сурвалж Unread
ДИЖИТАЛ ШИЛЖИЛТИЙГ ТАЙЛБАРЛАХ НЬ
Дижитал хувьсал гэдэг нь аналогиос дижитал технологи руу хийж буй энгийн нэгэн шилжилт биш бөгөөд “Transformation” буюу “Хувьсал” юм. Бизнесийн байгууллагын хувьд хүргэж буй бүтээгдэхүүн үйлчилгээ, бизнес загвар, дотоод процесс гээд бүхий л түвшиндээ уламжлалт арга барилаас салж, шинэ арга барилыг эрэлхийлэх нь энэ хувьслыг хэрэгжүүлэх үндэс суурь болно. Өнөөдөр технологи экпоненциал хурдаар өсөж байна. Тодруулбал, Муурын (Moore’s law) хуулиар процессын хүчин чадал 19 сар тутамд, Баттерын (Butter’s Law) хуулиар холболт, дамжуулалтын хурд 9 сар тутамд, Крайдерын хуулиар багтаамжийн хүчин чадал 16 сар тутамд хоёр дахин нэмэгдэж буй. Тийм ч учраас энэхүү хурдыг уламжлалт бизнесийн хөгжлөөр гүйцэх боломжгүй юм. Харин энэхүү орон зайн дээр технологийн боломжийг онцгой санаануудтай хослуулсан стартап компаниуд хүч түрэн орж ирсээр байгааг бид мэднэ. Өөрсдийн гэсэн нэг ч машингүй “Uber”, нэг ч зочид буудалгүй “Airbnb”, нэг ч кинотеатргүй “Netflix” зэрэг компаниуд цоо шинэ бизнесийн загварыг гаргаж ирснээрээ дэлхийн хамгийн үнэ цэнтэй компаниудын жагсаалтад багтаад байгаа билээ.
Гэхдээ дижитал хувьслын гол зорилго нь технологи хүчийг нэмэгдүүлэх гэхээсээ хэрэглэгч, үйлчлүүлэгч төвтэй бодлогыг баримтлах явдал байдаг. Uber, Airbnb, Netflix гэдэг компаниуд урьд байгаагүй технологийг ашигласан гэхээсээ хэрэглэгчдэд хамгийн таатай, тавтай байх үйлчилгээг технологийн туслалцаатай хүргэсэн юм.
БАЙГУУЛЛАГАДАА ДИЖИТАЛ ШИЛЖИЛТ ХИЙХ 4 ШАЛТГААН
Технологи өндөр хөгжсөн өнөөгийн нөхцөлд бизнесийн байгууллагууд хоцрогдсон арга барил, технологиор ажиллах нь хэрэглэгчдэд огт таалагдахгүйг санаарай. Тэд шаардлагатай бүх мэдээллийг авдаг, хаана хэн яаж үйлчилдгийг мэднэ.
2. Байгууллагын үр бүтээмж
Дижитал шилжилт хийсэн байгууллагууд цагийн бүртгэл, хүний нөөцийн систем, цалингийн тооцоолол зэргээ хялбар автоматжуулж, өөрсдийн нөөцийг үндсэн бизнестээ бүрэн төвлөрүүлэх боломж бүрдэнэ.
3. Мэдээллийн аюулгүй байдал
Технологийн хөгжлөөс улбаатай мэдээллийн аюулгүй байдал нь өнөөдөр иргэд, байгууллагуудын хувьд амин чухал зүйл болсон. Тэгвэл дижитал шилжилтийг хийсэн байгууллага дотоод мэдээлэл, өгөгдлөөс эхлээд харилцагч, үйлчлүүлэгчдийнхээ мэдээллийг найдвартай хамгаалдаг болно.
4. Хамтын ажиллагаа
Өнөөгийн хурц өрсөлдөөнт бизнесийн орчинд компаниуд салбарын бусад байгууллагууд, түншүүдтэйгээ хамтран хэрэглэгч, үйлчлүүлэгчийнхээ хэрэгцээнд нийцэх бүтээгдэхүүн үйлчилгээг гаргадаг болжээ. Дижитал шилжилт нь хамтын ажиллагааны хүрээнд үүсэх технологийн хүндрэлийг арилгаж, үр ашгийг нэмнэ.
эх сурвалж Unread